Proces

We maken de verandering samen.

We maken de verandering samen.

We hebben ervaring met verandermanagement, wat belangrijk is als je vooruitgaat met nieuwe inzichten of software.

Onze diensten

Ontdek wat we doen en hoe we het doen

Hier kun je wat kleine verhalen lezen over onze ervaring en wat we doen op het gebied van coaching en advies.

Denk na voordat u handelt

Het uitgangspunt voor IT-projecten is de visie van het bedrijf. De visie wordt praktisch gemaakt in de bedrijfsprocessen. Dit is de basis van automatisering en informatisering. ‘Welke informatie heb ik nodig om processen goed te laten verlopen, om bij te sturen en om de juiste beslissingen te nemen?’ Het is daarom essentieel om bij het opstarten van een ‘IT-project’ te beginnen met de processen, want in de meeste gevallen is het project eigenlijk een veranderingsproject met een IT-component. Het is vaak een ideale gelegenheid om je processen, je organisatie en je informatiebehoeften onder de loep te nemen voordat je begint met automatiseren. Het stroomlijnen van processen kan ook helpen om te zien of de uitdagingen bij de bron worden aangepakt en niet op de plaats waar het pijn doet. Dit helpt bij het verwijderen van complexiteit.

Eigendom en organisatie

Een uitdaging bij veranderingsprojecten is het vestigen van eigenaarschap. Om in eerste instantie de juiste nauwkeurigheid te bereiken en latere discussies te voorkomen, is het cruciaal om eigenaarschap vanaf het begin van het project in de organisatie te verankeren. Hiervoor zijn strategische planning en duidelijke communicatie nodig.

  • Een beheerstructuur opzetten (stuurgroep, producteigenaren en key-users, inclusief procedures voor vergaderingen en besluitvorming)

  • Werk met duidelijke deliverables, die gedurende het hele project getest en goedgekeurd moeten worden door de organisatie.

Procesontwerp

Processen zijn fundamenteel voor automatisering en vereisen een gestructureerde ontwerpbenadering en de toepassing van gevestigde methodologieën. Het gebruik van gestructureerde processtromen en swim lanes vergemakkelijkt productieve discussies over processen en taakorganisatie binnen het bedrijf. Bovendien zorgen ze ervoor dat processen op elkaar zijn afgestemd, waardoor blokkades of interferenties worden voorkomen.

  • Processtromen zijn essentieel om de stroom van taken in de tijd te visualiseren.

  • Zwembanen worden gebruikt om het proces op te delen in disciplines en verantwoordelijkheden.

01

Beheer van veranderingen

Veel ERP- en logistieke automatiseringssystemen leggen meer nadruk op het beheren van veranderingen dan op de software zelf. De software dient als hulpmiddel om de ideale fit te bereiken. Het begint echter allemaal met de richting en visie van het bedrijf.

02

Onderliggende oorzaak

Het exacte moment identificeren waarop een proces faalt is vaak eenvoudig, maar het kan een veel grotere uitdaging zijn om de oorspronkelijke oorzaak van de fout te achterhalen. Samenwerking tussen verschillende afdelingen kan soms de algehele complexiteit van het probleem verdoezelen. Desondanks streven we er altijd naar om een oplossing te bedenken waar het hele bedrijf baat bij heeft en die het hele proces stroomlijnt.

03

Minibang

We streven naar een betere toekomst, maar niet alles tegelijk. Streven naar een “Big Bang”-aanpak kan zeer ontwrichtend zijn voor een bedrijf. In plaats daarvan is het veel beter om te werken aan beheersbare stappen van verandering, waarvoor een sterke organisatie nodig is.

Procesingenieur

Hallo! Wij zijn een groep ervaren projectmanagers.

Hallo! Wij zijn een groep ervaren projectmanagers.

We hebben ervaring in het samenwerken met verschillende organisaties en het aanspreken van verschillende hiërarchische niveaus daarbinnen. We zorgen ervoor dat onze communicatie op al deze niveaus duidelijk en begrijpelijk is.